seven

Leverans- och köpevillkor

Leverans & Köpevillkor

Beställning

När du lägger en beställning så kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-postadress du angivit. Där finner du på uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Om det är något fel i din orderbekräftelse ska du kontakta oss via e-post till infodskvarn.se omgående.
När du bekräftar din beställning ger du ditt samtycke till att vi påbörjar fullgörandet av beställningen och du blir därmed betalningsskyldig.
Vi reserverar oss för eventuella prisändringar, felaktiga priser och slutförsäljning. Vid händelse av detta ska kunden kontaktas och återbetalas alternativt erbjudas liknande vara. Detta kan utföras när som helst under affärens gång då felaktighet upptäcks. Orsaken till fel skall tydligt redovisas till kunden i samband med köpets hävande.
Saknar du din beställning och inte har fått någon uppdatering av oss efter att en vecka gått sedan orderdatum, kontakta oss så kikar vi på vad som kan ha hänt.

Betalning och priser

Du kan betala för dina varor på de olika sätt som presenteras nedan.

Klarna – Du betalar säkert med banköverföring eller betalningen dras från ditt bankkonto. Vid banköverföring anger du dina bankuppgifter i det säkra betalfönstret från Klarna. Villkoren för användande av betala direkt finner du på Klarnas hemsida.
Betalning med Swish – Är du ansluten till Swish kan du använda det som betalsätt. Betala ditt köp med Swish genom att logga in på din Swish-app och uppge betalningsuppgifterna. Kontrollera att de är korrekta. Köpet godkänner du med Mobilt BankID och du får omedelbart en betalnings-bekräftelse. Pengarna dras direkt från ditt anslutna konto.

Betala i butik. Vid upphämtning i butik.

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. 
Kvarnen i Dalstorp förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Leverans

Vid utkörning av pall med pellets är våra normala leveranstider 1-5 arbetsdagar.

Utkörning av pellets bulk sker leveransen vanligtvis inom 10 arbetsdagar.

Utkörning av pall med kutterspån är leveransen normalt inom 10 arbetsdagar.

Utkörning utav div. produkter tar vi i samband med andra utkörningar och försöker att hålla leveransen inom 10 arbetsdagar.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) kan du kontakta oss på e-postadress: info@odskvarn.se eller telefon 0321-60019.

Du kan välja att hämta din beställning i vår butik. Våra öppettider är mån-fre 08:00-18:00 lör 10:00-13:00. För avvikande öppettider, se nederst på sidan. Hämta i Butik-ordrar som ej hämtats inom utsatt tid makuleras och återbetalning görs.
Du kan välja att betala din order i butiken vid upphämtning. Direkt efter lagd beställning får du en orderbekräftelse. Vi kontaktar dig via telefon, sms eller mail när din order finns redo att hämta. Den ligger då undanlagd på ditt namn i 7 dagar.

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Vi kontaktar dig om leveransen av någon anledning blir försenad från vårt håll.

Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Vi kommer då kontakta dig snarast möjligt. Vi förbehåller oss rätten att avboka en vara som det råder leveransbrist på eller som beräknas dröja längre tid än vad som anses skäligt. Om leveranstiden mot förmodan skulle överskrida 30 dagar har du rätt att häva ditt köp.

Om du anser att leveranser dröjer på sådant sätt att du ej längre önskar stå fast vid din beställning, är det ditt ansvar att beställningen annulleras i enlighet med villkoren.

Annullering efter det att beställningen blivit expedierad är ej möjlig. I de fall beställningen blivit expedierad är du skyldig att ta emot beställningen.

Kvarnen i Dalstorp är betalningsansvarig ifall varan skadas eller kommer bort på väg till dig. Kommer varan bort eller blir skadad när du returnerar varan så är det du som är betalningsskyldig.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@odskvarn.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, telefonnummer, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Det aktuella beloppet återbetalas med hjälp av samma betalningssätt som du använde då du gjorde din beställning, i den mån detta är möjligt. Om återbetalningen av något skäl måste ske på ett annat sätt, kommer vi att kontakta dig för att se till att återbetalningen kan utföras.

Öppet köp & bytesrätt

Vi har öppet köp i 30 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att den är oanvänd och returneras i oskadat skick.
Du kan antingen returnera själv via valfri fraktmetod till vår adress eller välja att returnera din order i vår butik i Dalstorp. Återbetalning sker sedan när vi har mottagit och behandlat din retur, inom 30 dagar från returdatum.
Har man betalat via Klarna ska returen registreras hos Klarna för återbetalning av köp.